قفل مرکزی خودرو به چه دلایلی خراب می شود ؟

قفل مرکزی خودرو به چه دلایلی خراب می شود ؟

عیب یابی قفل مرکزی
1. بروز اشکال در سیستم قفل مرکزی:
عمده ترین اشکالات مربوط به این سیستم، در قسمت های فیوز ، یونیت و سوکت یونیت ، رله ها و مدار قدرت الاکلنگی اتفاق می افتد. نیم سوز یا خراب شدن هر یک از این قطعات، قفل مرکزی را به طور کلی از کار می اندازد. برای تشخیص، ابتدا به سراغ این قطعات بروید و از سالم بودنشان مطمئن شوید. توجه داشته باشید که در بسیاری از خودروهای امروزی، یونیت قفل مرکزی وجود ندارد و به همین دلیل، مشکلاتی که مربوط به این قسمت است، فقط با دستگاه دیاگ قابل تشخیص است.گاهی اوقات قفل مرکزی بیش از حد کار می کند! یعنی بی وقفه باز و بسته می شود. این موضوع وقتی پیش می آید که یونیت این سیستم، نیم سوز یا بیش از حد داغ شده، سیستم دزدگیر به صورت غیر اصولی نصب شده یا یکی از پمپ های درب ها خراب شده باشد. هر وقت یکی از این مشکلات به وجود بیاید، سیستم قفل مرکزی، بی دلیل، فعال و غیر فعال می شود.
2. بروز مشکل در کنترلر قفل مرکزی :
خراب شدن ریموت نسبت به مورد قبلی، پیچیدگی کمتری دارد و ممکن است فقط باتری آن تمام یا خراب شده باشد. به طور کلی، مشکلاتی مانند خراب یا تمام شدن باتری، خراب شدن چشمی مادون قرمز، عدم عملکرد گیرنده ریموت و خارج شدن کنترلر از «سنکرون» باعث بروز مشکل در کنترلر این سیستم می شود.
نکته: خارج شدن کنترلر از سنکرون زمانی اتفاق می افتد که راننده فاصله زیادی با خودرو دارد. با هر بار فشردن کلید ریموت، کدی به سمت گیرنده سیستم امنیتی ارسال می شود. وقتی فاصله ریموت با گیرنده زیاد باشد، گیرنده نمی تواند آخرین کد فرستاده شده را دریافت کند و از سنکرون خارج می شود.
3. بروز مشکل در پمپ درب ها:
یکی از شایع ترین دلایل خرابی سیستم قفل مرکزی ، عملکرد نادرست پمپ درب هاست. گاهی ممکن است که فقط قفل یکی از درب ها عمل نکند. در چنین مواقعی فقط پمپ همان درب سوخته است و باید به سرعت برای تعویض یا تعمیر آن اقدام کنید. علاوه بر نیم سوز شدن پمپ، عملکرد نامناسب شاسی ها، برخورد با رودری ها و بروز مشکل در عملکرد موتور پمپ یا چرخ دنده های آن، از دیگر دلایل خراب شدن پمپ درب هاست.به یاد داشته باشید که پمپ ها به دلیل ارتباط الکتریکی ای که با هم و با یونیت قفل مرکزی دارند، روی عملکرد هم تأثیر می گذارند؛ به همین دلیل به محض بروز مشکل، یا باید سوکت پمپ مورد نظر را جدا کنید تا به بقیه آسیب نزند یا باید آن را تعمیر کنید. خرابی یکی از پمپ ها باعث خرابی سایر پمپ ها می شود؛ همچنین خراب شدن شاسی قفل درب ها، بروز اتصالی در مدار قدرت یا سایر اتصالات آن نیز باعث سوختن پمپ ها به صورت پی در پی و هم زمان می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *