معرفی سیستم امنیت خودرو 

هدف استفاده از دزدگیر ماشین محافظت از یک وسیله نقلیه و محتویات آن در برابر کسانی است که ممکن است بخواهند آن را بدزدند اما متاسفانه تنها استفاده از دزدگیر به دلیل وجود دزدان و مهاجمان زیرک کافی نیست به همین دلیل استفاده از دستگاه‌های ضد سرقت برای تکمیل سیستم امنیت خودرو لازم است.

 سیستم امنیتی خودرو در واقع به تمامی تمهیداتی که برای در امان ماندن خودرو از سرقت به کار برده می‌شود گفته می‌شود از زمانی که آمار سرقت خودرو در جهان به بیش از حد معقول خود رسید تولید کنندگان خودرو به فکر افتادند تا یک سری تمهیدات امنیتی برای جلوگیری از سرقت خود را طراحی کنند.  سیستم‌های امنیتی بر اساس سهولت نصب سهولت استفاده و اینکه چقدر در برابر سرقت وسیله نقلیه مقاومت می‌کنند و همچنین استاندارد کیفیت ساخت اولویت بندی می‌شوند اما در ادامه به مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب اشاره می‌کنیم.

مهمترین عوامل در انتخاب سیستم ضد سرقت خودرو

 نصب : باید فرایند نصب سیستم واضح و سرراست باشد تا باعث سردرگمی رانندگان نشود.

 سهولت استفاده: قابل حمل باشند و به راحتی بتوان از آنها استفاده کرد.

طراحی: تولید کننده باید از قطعات با کیفیت برای مقاوم‌تر کردن محصول یا روش‌های نوآورانه برای محافظت بهتر از خودرو استفاده کند.

 معرفی دستگاه‌های ضد سرقت خودرو

  1. قفل فرمان: ابزار فلزی سنگین که با اتصال به فرمان‌ ماشین کار می‌کنند که می‌توانید انتهای مخالف را پشت کلاچ گاز یا پدال ترمز وصل کنید حتی می‌توان از انتهای فلزی میله به عنوان یک سلاح دفاعی در برابر سارقان خشن خودرو استفاده کرد برای رانندگان خانم قفل فرمان راحت‌ترین است چون بدون دردسر باز و بسته می‌شود و به راحتی قابل حمل است.
  1. قفل پدال: یک ابزار کاملاً فلزی برای قفل کردن پدال ترمز و گاز و کلاچ و بدون ورود کلید به سختی می‌توان آن را باز کرد قفل پدال از قفل فرمان سخت‌تر باز می‌شود و ضریب امنیتی بالاتری دارد.

مزیت قفل پدال نسبت به قفل فرمان:

 برای باز کردن قفل پدال سارق مجبور است روی پدال خم شود این زمان سرقت را بالاتر می‌برد و توجه اطرافیان را جلب می‌کند پس سارقین به سراغ خودروی با قفل پدال نمی‌روند.

  1. قفل چرخ جهانی :قفل چرخ یک عامل بازدارنده برای سرقت است زیرا یک عامل آشکار است و سارقان در انظار عمومی به باز کردن قفل چرخ نمی‌پردازند اما مشکل اصلی آن دشواری باز و بسته کردن آن است اما اگر قصد پاک خود را برای مدت زمان زیاد را دارید گزینه بسیار مناسبی است.
  1. سیستم هشدار یا همان دزدگیر

 سیستم‌های هشدار امروزه به چند دسته تقسیم می‌شوند.

۱. سیستم هشدار صوتی

۲. سیستم هشدار بی‌صدا

3.سیستم هشدار ماهواره ای

سیستم هشدار صوتی

 آلارمی است که هنگام خرید خودرو روی آن نصب می‌شود و هنگامی که شخص سعی می‌کند به داخل ماشین نفوذ کند زنگ هشدار بلندی به صدا در می‌آید و گاهی هم چراغ چشمک زنی روشن می‌شود اما مهم‌ترین مشکل این سیستم آن است که بیشتر مردم در طول سال‌ها آنقدر هشدارهای اشتباه دیده‌اند که نسبت به این صداها بی تفاوت شده‌اند با این حال گاهی دزدها را می‌ترساند و فراری می‌دهد.

سیستم هشدار بی صدا

 این سیستم هیچ صدایی تولید نمی‌کند با این حال مالک به طریقی از وجود سارق آگاه می‌شود یعنی این سیستم ضمن اثر هشدار دهندگی با تماس با صاحب خودرو او را در جریان عملیات دزدی یا هر خطر دیگری قرار می‌دهد گاهی سارقان از طریق کاپوت برق خود را قطع می‌کنند.

  1. سیستم ردیابی خودرو یا جی پی اس

 ردیاب‌ها توسط باتری خودرو تغذیه می‌شوند بسیار مدرن و پیشرفته هستند و در هر نقطه دنیا قابل ردیابی هستند و با پشتیبانی یک سیم کارت و پنل مدیریت کاربر هدایت می‌شوند این وسیله می‌تواند به بهبود سریع در صورت سرقت کمک کند این روش گزینه خوبی است برای کسانی که خواهان امنیت بهتری هستند داشتن یک زنگ صوتی یا زنگ هشدار ایموبلایزر همراه با ردیاب محیط امنی برای شما فراهم می‌کند.   با نصب و تجهیز خودرو به سیستم ردیاب علاوه بر موقعیت یابی می‌توان صدای درون کابین را شنود کرد و از راه دور به خودرو فرمان توقف و خاموش شدن داد پس آنها مانع سرقت نمی‌شوند به صاحب خودرو کمک می‌کند که اتومبیل خود را راحت‌تر پیدا کند.

انواع ردیاب‌های خودرو:

 به تازگی ردیاب‌های مختلفی در اشکال متنوع به بازار عرضه شده‌اند از جمله ردیاب‌های کابل شارژی فندکی، دیاگ و غیره

  1. سیستم هشدار خودروی ماهواره‌ای

 یک سیستم امنیتی مدرن بسیار قابل اعتماد و جهانی است که می‌تواند وسیله نقلیه را در برابر انواع تهدیدات احتمالی محافظت کند و حرکت ماشین را در زمان واقعی و در طول زمان کنترل کند.

تاریخچه دزدگیری‌های ماهواره‌ای برای انواع خودرو

 اولین توسعه برای ایجاد آنها از دهه ۸۰ قرن بیستم بود سپس امکان استفاده از فناوری‌های مانند ارتباطات سیار و موقعیت جغرافیایی وجود داشت.  در ابتدا این فناوری برای ردیابی خودروهای نظامی خودروهای دولتی و ردیابی محموله‌های گران قیمت و بسیار مهم توسعه یافته بود و در آن زمان سیستم‌های امنیتی بسیار گران بودند.

جی پی اس اصل زنگ‌های ماهواره‌ای اتومبیل به طور کلی هیچ تفاوتی در اصل عملکرد سیستم‌های نگهبانی از این نوع ندارند تفاوت اصلی فقط در این است که آنها از چه کانال‌های ارتباطی برای ردیابی مکان وسیله نقلیه و همچنین برای انتقال سیگنال‌های رانندگانی که سعی در سرقت یا دسترسی غیر مجاز دارند استفاده می‌کنند سیستمی حداقل از دو جز تشکیل شده است.

۱. واحد کنترل با سنسورها

2.آلارم ها و گیرنده ها

 واحد مرکزی عملکردهای اصلی زیر را ارائه می‌دهد

  • شناسایی تلاش برای سرقت یا دسترسی غیر مجاز با استفاده از حسگرهای خاص.
  • سازماندهی قفل از جمله با اتصال دستگاه به یک ایموبلایزر اضافی که بدون تایید هویت مناسب موتور را روشن نمی‌کند.
  • هشدار صدا و نور
  • اطلاع رسانی از طریق شبکه تلفن همراه و اینترنت در صاحب تلفن هوشمند مرکز پشتیبانی وسیله نقلیه و زنگ.
  • تنظیم موقعیت مکانی دستگاه با استفاده از فرصت‌های جی پی اس.

 مزایا و معایب سیستم‌های امنیتی خودروهای ماهواره‌ای مدرن:

 معایب :

1.هزینه بالا

2.پیچیدگی فنی که احتمال خرابی را افزایش می‌دهد که اغلب به دلیل نصب یا پیکربندی نادرست سیستم رخ می‌دهد.

3.هزینه‌های اضافی اشتراک( مجبور به خرید بسته‌های اضافی است که سیستم به شبکه تلفن همراه و ماهواره دسترسی پیدا کند و نیاز به نگهداری دوره‌ای نیز دارد) .

 مزایا:

1.مطلقاً هیچ محدودیتی در دریافت و فاصله انتقال وجود ندارد سیستم می‌تواند در سرتاسر جهان کار کند.

2. امکان عمر طولانی باتری داخلی

3.انتقال سریع زنگ هشدار و تعامل با گشت

4.می‌توان تا حد امکان به صورت محتاطانه نصب کرد و هک و غیر فعال کردن سیستم را دشوار کرد.

5.حفاظت بالا در برابر سرقت و تلاش برای سیگنال پارازیت.

6. استفاده به دلیل چندین کانال ارتباطی( موبایل ماهواره و غیر) قابلیت اطمینان و پایداری بالایی را دارد.

 ویژگی‌های نصب و راه‌اندازی:

1.برای پنهان کردن واحد کنترل مرکزی به صورت ایمن‌تر و عمیق‌تر در ماشین عمل شود.

2. به هیچ وجه ماژول‌های مهم را در مکانی قابل مشاهده که بتوانند به مجرمان دسترسی داشته باشند نصب نکنید.

3.ارائه هشدار خودروی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *