معرفی مشخصات بهترین نوع قفل ضد سرقت

معرفی مشخصات بهترین نوع قفل ضد سرقت

انواع قفل های ضد سرقت:
1. قفل ضد سرقت کلیدی
قفل ضد سرقت کلیدی اولین نسل قفل ضد سرقت است.قفل های ضد سرقت کلیدی امنیت کمتری دارند و به همین نسبت از قفل های ضد سرقت هوشمند ارزانتر هستند.این قفل ها دو نوع کلید دارند :
I. کلید اصلی
II. کلید کارگری
کلید اصلی کلیدی است که پس از تکمیل خانه به صاحب خانه داده میشود و کلید کارگری برای تکمیل ساخت ساختمان در اختیار کارگران و نصاب درب قرار میگیرد.صاحب و مالک خانه پس از تحویل گرفتن خانه باید از کلید اصلی استفاده کند تا کلید های کارگری اعتباری نداشته باشند زیرا قفل از اسکان خانواده،افراد زیادی رفت و آمد میکردند و اگر از کلید اصلی استفاده نشود امنیت کاهش میابد.
2. قفل ضد سرقت هوشمند
قفل ضد سرقت هوشمند مدرن ترین نوع قفل ضد سرقت است.این قفل ها ایمنی بالایی دارند و در ادارات و ساختمان های مسکونی و تجاری نصب میشوند.قفل های ضد سرقت هوشمند، امنیتی ترین و بهترین قفل برای نصب بر روی درب های ضد سرقت هستند.
قفل های ضد سرقت هوشمند هم دو نوع هستند :
I. قفل ضد سرقت هوشمند اثر انگشتی
II. قفل ضد سرقت هوشمند کارتی
مقایسه انواع قفل ضد سرقت:
یکی از مهم ترین تفاوت ها بین قفل ضد سرقت کلیدی و قفل ضد سرقت هوشمند است استفاده از کلید میباشد که قفل ضد سرقت هوشمند نیازی به کلید ندارد.به همین علت قفل های ضد سرقت هوشمند برای ادارات مناسب تر هستند.
برای قفل های ضد سرقت هوشمند، منبع تغذیه جداگانه ای تعبیه شده که در بخش داخلی درب قرار گرفته و برق آن ها را تامین میکند. و همین امر باعث می‌شود که با قطع شدن برق ساختمان، این قفل ها باز هم غیر قابل باز شدن باشند.
ویژگی های بهترین قفل ضد سرقت:
1. امنیت بالا و غیر قابل نفوذ بودن
مشخصا بالا بودن امنیت یکی از مزایای اصلی قفل های ضد سرقت دیجیتال می باشد. این روزها در اکثر قفل های هوشمند ، از تکنیک های تشخیص هویت اثر انگشتی و تشخیص چهره استفاده می شود که جزو راه های تشخیص هویت با کمترین میزان خطا هستند و همین طور کاربری آنها نیز راحت است.
2. مکانیزم پیچیده قفل ضد سرقت
یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید هنگام خرید قفل ضد سرقت در نظر بگیرید، آرایش داخلی قفل است. آرایش داخلی قفل به پیچیدگی کلی قفل (نحوه طراحی قفل) اشاره دارد.هرچه مکانیزم پیچیده تر باشد امنیت بالاتر میرود.
3. کیفیت فلز قفل ضد سرقت
کیفیت فلز مورد استفاده در ساخت قفل اهمیت زیادی دارد. بهترین قفل ضد سرقت معمولاً از فلز سنگین و قوی ساخته می‌شود که مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد. از خرید قفل‌های فیزیکی ساخته شده از فلزات سبک خودداری کنید، زیرا سارقین به راحتی می‌توانند آنها را بشکنند.
بهترین راه برای دانستن کیفیت مواد فلزی که قفل در آن قرار دارد این است که قفل را در دستان خود نگه دارید و سپس وزن آن را احساس کنید،هرچه سنگین تر بهتر.
4. داشتن کلید یدک
بعضی اوقات ممکن است کلیدهای خود را در دفتر، رستوران یا خانه جا بگذارید. اگر اتفاقی بیفتد که کلیدهای خود را در جایی فراموش کنید که افراد دیگر بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند، باید بدانید که فضای داخلی شما بیش از هر زمان دیگری مستعد سرقت خواهد بود.
در این صورت سریعا از کلید یدک برای ورود به خانه استفاده کنید و بعد از آن برای تعویض قفل اقدام کنید.
5. ضد مته بودن
قفل‌ها با امنیت بالا که دارای خاصیت ضد مته هستند بسیار ایمن طراحی شده‌‍اند. برخی از این قفل‌ها دارای چندین صفحه فولادی ضد مته هستند که کار را برای برای سارقان دشوار می‌کند.
6. وصل شدن به سیستم هوشمند منازل یا محیط کار
در یک خانه هوشمند تجهیزات هوشمند زیادی وجود دارد که یکی از آنها قطعا قفل دیجیتالی یا قفل هوشمند است . بنابراین در این قفل های دیجیتالی امکان اتصال به شبکه تجهیزات هوشمند منزل از طریق اتصال به سیستم وایرلس تعبیه شده است تا کاربر کنترل راحت تری روی این قفل ها و هماهنگی شان با سناریوهای مختلف خانه هوشمند را داشته باشد.همچنین با این قابلیت میتوان حتی با فشار دادن یک دکمه لمسی درب را باز و بسته کرد.
7. سیستم ضد هک
هک شدن قفل ضد سرقت یک تصور اشتباه است ، چون قفل دیجیتالی مجهز به سیستم ضد هک و با توجه به الگوریتم های پیچیده ای که دارند امکان هک شدن شان 0% است .
8. نصب بر روی هر نوع درب قدیمی یا جدید
با مشورت با کارشناسان ما می توانید قفل ضد سرقت را روی انواع درب های ضد سرقت ، چوبی ، فلزی ، شیشه ای و… نصب کنید . همین طور این قفل ها امکان نصب روی درب های راست باز شو و چپ باز شو را دارند و فرقی ندارد درب شما از کدام نوع باشد .
9. قفل اتومات
قفل ضد سرقت هوشمند همانطور که از نامش مشخص است یک قفل هوشمند است و این اشتباهات و خطاها را به راحتی تشخیص میدهد . در این شرایط هم اگر درب را قفل نکنید، بلافاصله بعد از چند ثانیه درب به صورت اتومات قفل میشود .
10. سیستم هشدار حریق
در صورتی که در محل نصب قفل ضد سرقت حریق رخ دهد و درجه حرارت محیطی که قفل در آن نصب شده است از حد مشخصی حدود 55 درجه سانتی گراد بالاتر برود ، اول از هر چیزی زنگ هشدار ضد حریق قفل الکترونیکی شروع به اخطار به ساکنین می کند.
11. زیبایی
علاوه بر آلیاژ مقاوم قفل های ضد سرقت،آنها زیبا و لوکس هم هستند و در کنار آن وجود دو صفحه فلزی محکم و بزرگ که در زیر صفحات داخلی و خارجی قفل ها قرار گرفته اند و با پیچ هایی مخصوص به هم کلاف شده اند باعث میشود مقاومت قفل ها چندین برابر شود.
12. سیستم امنیتی
با وجود این سیستم امنیتی روی قفل های الکترونیکی ، در صورتی که فردی رمز را اشتباه وارد کند یا از کارتی به غیر از کارت اصلی برای ورود استفاده کند ، یا سارق از طریق زدن ضربه و شکستن قفل بخواهد به محل وارد شود ، زنگ های هشدار قفل شروع به فعالیت می کنند و قفل هم برای چند دقیقه غیرفعال می شود و در این شرایط امکان ورود و خروج وجود ندارد .
13. سیستم ضد شوک
بعضی از سارقین در قفل های قدیمی تر می توانستند با ایجاد ولتاژهای غیر مجاز، سیستم های امنیتی قفل الکترونیکی را غیر فعال کنند و به داخل نفوذ کنند . اما قفل های دیجیتالی جدید همگی دارای سیستم ضد شوک هستند و در صورتی که ولتاژ غیر مجاز اعمال شود ، قفل برای چند دقیقه بسته و غیر فعال میشود و امکان ورود و خروج غیر ممکن میشود .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *