چرا ریموت ماشین کار نمی‌کند

چرا ریموت ماشین کار نمی‌کند

چرا ریموت ماشین کار نمی‌کند

اتومبیل‌ها آن دسته از وسایلی هستند، که از ارزش زیاد مادی برخوردار می‌باشند. بارها شنیده‌ایم که سارقان به راحتی قفل ماشین‌ها را باز کرده و اقدام به سرقت آن‌ها یا لوازم آنها نموده‌اند. در نتیجه با ساخت ریموت خودرو در اصفهان یک سیستم امنیتی پر قدرت جهت جلوگیری از سرقت ماشین‌ها ایجاد کردند.

حال ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که با عجله قصد رفتن به جایی را دارید به ناگهان متوجه خرابی ریموت می‌گردید در واقع ریموت ماشینتان  کار نمی‌کند. ممکن است در این حالت کمی عصبانی شده و کارتان به تأخیر افتاده باشد، اما بهتر است علل خرابی را یافته و به رفع آن بپردازید. در این مقاله قصد داریم تا به کمک شما شتافته و علت‌های خرابی ریموت خودرو را با هم بررسی کنیم.

ریموت خودرو یا اتومبیل چیست

ریموت یا کنترل کننده خودرو یک انتقال دهنده مینیاتوری می‌باشد، که همانند ریموت پارکینگ اصفهان به صورت امواج‌های رادیویی کار و فعالیت می‌کنند. منبع تغذیه و در واقع جان اصلی آنها توسط باتری‌های لیتیومی تامین می‌گردد. این تکنولوژی و فناوری پیشرفته برای اولین بار در سال ۱۹۷۳ طراحی گردید. بعد از ۱۰ سال هم به بازار راه پیدا کرد. بیشتر ریموت خودروها به وسیله باتری‌های آلکالین فعالیت می‌کنند. آنها همان باتری‌ها بوده که در ساعت‌ها به کار برده می‌شوند. فقط زمان تعویض ممکن است کمی مشکل ایجاد کند.

چرا ریموت ماشین کار نمی‌کند

علل کار نکردن ریموت ماشین‌ها

خرابی یا کار نکردن ریموت از علل مختلفی نشأت می‌گیرد. به عنوان نمونه گاهی ریموت در را باز و بسته نمی‌کند یا گاهی نمی‌تواند صدای آژیر را قطع کند. در ادامه به چند مورد از علل خرابی و راه‌های رفع آن می‌پردازیم.

به پایان رسیدن شارژ باتری ریموت

اصولا هنگام ساخت یا کپی انواع ریموت‌ خودرو یا کپی ریموت پارکینگ در اصفهان باتری‌های مخصوص و عالی را در آن کار می‌گذارند، اما ممکن است بعد از مدت‌ها استفاده شارژ باتری تمام شده یا عمر آن به آخر رسیده باشد. در بیشتر مواقع هنگامی که باتری خوب کار نمی‌کند یا اصلاً کار نمی‌کند، شارژ باتری آن به پایان رسیده یا دچار مشکل شده است. در این مرحله می‌توانید باتری را تعویض کنید یا به رفع ایراد آن بپردازید. در هر صورت هر کدام هزینه آنچنانی نخواهند داشت.

مشکل در برنامه ریزی ریموت

همه ریموت‌ها از جمله ریموت‌های پارکینگ اصفهان دارای یک سیستم برنامه نویسی هستند، که ریموت به وسیله همان برنامه نویسی یک عملکرد درست منحصر به فردی را دارند. در بعضی از مواقع ممکن است برای ریموت خودروی شما برنامه نویسی صورت نگرفته باشد. این مشکل را می‌توانید با مراجعه به افراد متخصص برطرف کنید.

ایجاد فاصله زیاد یا نامناسب با خودرو

یکی از ساده ‌ترین و در واقع پیش پا افتاده‌ ترین علت های کار نکردن ریموت دور بودن یا دور شدن بیش از حد از خودرو یا همان سیستم امنیتی است. هنگام خرید ریموت حتما به این نکته توجه داشته باشید که در ساخت ریموت خودروها در اصفهان اصولا از چه قدرت ریموتی استفاده شده است .زیرا قدرت ریموت تاثیر بسیاری در گیرایی ریموت در فاصله‌های مختلف خواهد داشت. هرگاه علت، فاصله زیاد در ریموت خودرو بود، بهتر است فاصله را کمتر کرده و مجددا آن را امتحان کنید.

مشکل نرم افزاری ریموت

موضوع یا علت بعدی که تاثیر مستقیم در عملکرد ریموت خواهد داشت، مشکل نرم افزاری آن است. ریموت‌ها دارای یک سیستم برنامه یا نرم افزارهای توسعه یافته خاص می‌باشند که در صورت بروز مشکل فرمان دستورات اشتباه را می‌دهند. برای رفع و جلوگیری از این خطا باید نرم افزار یا کل ریموت را لیست کنید و برنامه ریزی ریموت را مجددا اعمال نمایید.

خرابی قفل مرکزی خودرو

ممکن است حتی با وارد کردن قفل ریموت به داخل درب ماشین باز هم موفق به باز شدن در نشوید. در این حالت به احتمال زیاد قفل اصلی ماشین دچار مشکل شده است. این مشکل اصولا در ریموت‌های پارکینگی اصفهان هم پیش می‌آید. در این حالت هرچه تلاش برای باز کردن درب ریموت می‌کنید، موفق به باز کردن نمی‌شوید که ممکن است قفل دچار آلودگی شده و به صورت منظم و اصولی باز و بسته نمی‌شوند. در بیشتر مواقع با تعمیر ریموت دزدگیر می‌توان به سادگی این مشکل را حل کرد.

چرا ریموت ماشین کار نمی‌کند

اتصالی در آنتن خودرو

برخی از اتومبیل‌ها از آنتن‌هایی  برخوردار می‌باشند. این آنتن‌ها دارای سیم کشی هستند. حال ممکن است یک اتصالی کوچک در برق آنتن عملیات ریموت را مختل کند. این اختلال اصولا در قسمت‌هایی است، که مربوط به آنتن دهی ریموت می‌باشد. پس برای رفع این مشکل ریموت به راحتی به کار خود ادامه می‌دهد.

مشکل در فیوز خودرو

در بسیاری از مواقع کار نکردن ریموت به مشکل در فیوز بر می‌گردد. برای اینکه علت را برطرف کنید، ابتدا جعبه فیوز خودرو را پیدا کرده و با استفاده از تست نور، از سالم بودن فیوز  اطمینان حاصل کنید. اگر باز هم فیوز دچار مشکل بود بهتر است از نمایندگی‌های ساخت ریموت خودرو در اصفهان کمک بخواهید.

جمع بندی نهایی

مشکلات برقی، ضربه و منبع تغذیه اصولاً از رایج‌ترین ایراداتی هستند، که ممکن است ریموت شما را دچار ایراد کند. در این مقاله تلاش کردیم به بررسی علل خرابی ریموت‌ها بپردازیم و آنها را شرح دهیم برای جلوگیری از این مشکل بهتر است، هر چند وقت یکبار آن را نظافت کرده تا آلودگی و گرد و خاک از آن خارج شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *